• Klasztor
  • Klasztor Paulinów w Brdowie
  • Panorama Klasztoru

AKTUALNOŚCI

Wycieczka do Krakowa, Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic i Inwałdu.

Ocena użytkowników:  / 2
SłabyŚwietny

wycieczka art W dniach 28-29 września grupa ministrantów z naszej parafii była na wycieczce do Krakowa, Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic i Inwałdu. W piątek wcześnie rano wyjechaliśmy z Brdowa, aby na godz. 9.30 rano być w Krakowie. Zwiedzanie miasta Kraka rozpoczęliśmy od Skałki i paulińskiego seminarium duchownego, gdzie uczestniczyliśmy we wspólnej Mszy świętej. Tam również wstąpiliśmy do bazyliki św. Michała Archanioła i pomodliliśmy się na miejscu męczeństwa św. Stanisława ze Szczepanowa. Pod kościołem bazyliki nawiedziliśmy kryptę zasłużonych Polaków: Jana Długosza, Wincenty Pola, Lucjan Siemieńskiego, Józef Ignacy Kraszewskiego, Teofil Lenartowicza, Adam Asnyka, Henryk Siemiradzkiego, Stanisław Wyspiańskiego, Jacek Malczewskiego, Karol Szymanowskiego, Ludwik Solskiego, Tadeusz Banachiewicza i Czesław Miłosza.

Na krakowski Kazimierzu odwiedziliśmy również starą synagogę, dziś muzeum żydowskie. Potem udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie niegdyś siedzibę królów polski, dziś miejsce pamięci narodowej odwiedzane licznie przez turystów. W tym historycznym miejscu zwiedzanie rozpoczęliśmy od Katedry Wawelskiej oddając cześć relikwiom św. Stanisława ze Szczepanowa, św. Wacława, św. królowej Jadwidze i bł. Janowi Pawłowi II. Oglądaliśmy miejsca pochówku pierwszych królów Polski, a także wybitnych Polaków jak chociażby: J. Słowacki, J. Piłsudski, czy Maria i Lech Kaczyńscy. Na wierzy kościoła katedralnego oglądaliśmy dzwon Zygmunta. Schodząc z Wawelu kierowaliśmy się w stronę rynku i Sukiennic. Po drodze widzieliśmy liczne kościoły miasta Krakowa, uważnie wsłuchując się w ich historię. Z pod kościoła Mariackiego udaliśmy się na posiłek i do busa, aby dojechać na miejsce noclegu do Kalwarii Zebrzydowskiej.

Kalwaria to miejsce kultu maryjnego znajduje się tutaj cudowny obraz Matki Boskiej Płaczącej w bocznej kaplicy bazyliki Matki Boskiej Anielskiej przedstawiający Matkę Bożą z Dzieciątkiem, powstały prawdopodobnie w I połowie XVII wieku. Kalwaria jak sama nazwa wskazuje to również miejsce kultu pasyjnego znajdują się tu tzw. Dróżki Kalwaryjskie Pana Jezusa i Matki Bożej.

Po kolacji z latarkami w ręku, pokonując lęk przed ciemnością całą grupą udaliśmy się na Dróżki, rozważając bolesne wydarzenia z życia Jezusa i Maryi.

Następny dzień przywitał nas radośnie słoneczną pogodą. Dzień rozpoczęliśmy od śniadania i uczestnictwa w Mszy św. niedzielnej w bazylice sanktuarium w Kalwarii. Około południa pojechaliśmy do Wadowic, gdzie zwiedziliśmy bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny tej w której był ochrzczony, uczęszczał na Eucharystię i modlił się na Karol Wojtyła. Mieliśmy również okazję obejrzeć pamiątki pozostałe po błogosławionym Papieżu.
Z Wadowic udaliśmy się do Parku Miniatur w Inwałdzie. Spędziliśmy tu kilka godzin na wyśmienitej zabawie, czekało tu nas wiele atrakcji: Koło Młyńskie, Autoscooter, Zielony Labirynt, Kino 5D, Wystawa Tutenchamon, Egipt Horror Show, Symulator, Super Ślizg, Dancing Fly, Karuzela Dumbo. Z Inwałdu w drogę powrotną do domu wyruszyliśmy o godz. 16.00 w Brdowie byliśmy po godz. 22.00.